logotyp
Login

Školní řád

Mateřská škola se speciálními třídami

Kamenice nad Lipou, Na Besídce 632, okres Pelhřimov                                 

    (,fax 565434344

IČ: 490 29 631

 

 

Č.j.: D – 271/2018

Školní řád

 

Organizace provozu mateřské školy

 

 Ředitel školy: Mgr. Jaroslava Váchová

Zástupce ředitele školy (zastupuje ředitelku v době její nepřítomnosti): Jaroslava Vaverová

Adresa školy: Na Besídce 632, Kamenice nad Lipou 394 70

Telefon: 565 434 344

        OP: 565 434 284

         ŠJ: 565 433 612

e-mail: ms.kam@centrum.cz

webové stránky: http://www.msknl.cz/        

 

 

Vydání školního řádu

Na základě ustanovení § 30 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, vydává ředitel školy po projednání v pedagogické radě tento školní řád.

 

 

Závaznost školního řádu

Školní řád je zveřejněn na přístupném místě v MŠ a prokazatelným způsobem s ním  byli seznámeni všichni zaměstnanci školy. MŠ informuje o jeho vydání a obsahu zákonné zástupce nezletilých dětí.

Obsah školního řádu

1. Cíle předškolního vzdělávání

 

 

4

                1.1Základní práva dětí přijatých k předškolnímu vzdělávání

 

5

                1.2 Povinnosti dítěte

 

5

                1.3 Základní práva zákonných zástupců při předškolním vzdělávání dětí

 

5

                1.4 Povinnosti zákonných zástupců při předškolním vzdělávání dětí

 

5

                1.5 Systém péče o děti s přiznanými podpůrnými opatřeními 

 

5

              1.6 Ochrana osobnosti ve škole (učitel, dítě), ve které pojmenujeme práva a povinnosti ve vztahu k ochraně osobních údajů

 

6

2. Podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů se zaměstnanci ve škole

 

6

3. Provoz a vnitřní režim školy

 

6

                3.1 Podmínky provozu a organizace vzdělávání v mateřské škole

 

6

                3.2 Provoz a vnitřní denní režim mateřské školy

 

7

                3.3 Organizace stravování dětí

 

9

                3.4 Způsob omlouvání dětí

 

9

                3.5 Odhlašování a přihlašování obědů

 

9

                3.6 Změna stanovených podmínek pobytu dítěte, způsobu a rozsahu jeho stravování

 

9

                3.7 Přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání

 

9

                3.8 Kritéria pro přijímání dětí do mateřské školy

 

10

                3.9 Přijímací řízení

 

10

                3.10 Povinné předškolní vzdělávání

 

10

                3.11 Omlouvání nepřítomnosti dítěte

 

11

                3.12 Individuální vzdělávání dítěte

 

11

                3.13 Přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

 

11

                3.14 Rozhodnutí ředitelky školy o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

 

12

                3.15 Přístup ke vzdělávání a školským službám cizinců

 

12

                3.16 Ukončení docházky dítěte do MŠ

 

12

                3.17 Evidence dítěte (školní matrika)

 

12

                3.18 Přerušení nebo omezení provozu MŠ

 

12

                3.19 Provoz mateřské školy v měsíci červenci a srpnu

 

12

                3.20 Stanovení podmínek pro úhradu úplaty za předškolní vzdělávání a stravného v MŠ

  

13

                3.21 Doba určená pro přebírání dětí zákonnými zástupci

 

13

                3.22 Postup při nevyzvednutí dítěte ve stanovenou dobu

 

13

                3.23Délka pobytu dětí v MŠ

 

14

                3.24 Pobyt venku

 

14

                3.25 Změna režimu

 

14

4. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí

 

14

                4.1 Péče o zdraví a bezpečnost dětí při vzdělávání

 

14

                4.2 První pomoc a ošetření

 

15

                4.3 Pobyt dětí v přírodě

 

15

                4.4 Sportovní činnosti a pohybové aktivity

 

15

                4.5 Pracovní a výtvarné činnosti

 

16

5. Ochrana před rizikovým chováním a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí

 

16

6. Podmínky zacházení s majetkem školy ze strany dětí

 

16

                6.1 Chování dětí při zacházení s majetkem mateřské školy v rámci vzdělávání

 

16

              6.2 Povinnosti zákonných zástupců při zacházení s majetkem mateřské školy při jejich pobytu v mateřské škole

 

16

                6.3 Zabezpečení budovy MŠ

 

16

                6.4 Další bezpečnostní opatření

 

17

7. Upřesnění výkonu práv a povinnosti zákonných zástupců při vzdělávání dětí a  pravidla vzájemných vztahů zákonných zástupců s pedagogickými pracovníky mateřské školy

 

17

                7.1 Upřesnění podmínek pro přebírání dětí od zákonných zástupců ke vzdělávání v MŠ a pro jejich předávání zákonným zástupcům po ukončení vzdělávání

 

17

                7.2 Konkretizace způsobu informování zákonných zástupců dětí o průběhu jejich vzdělávání a dosažených výsledcích

 

17

                7.3 Informování zákonných zástupců dětí o mimořádných školních a mimoškolních akcích

 

17

                7.4 Konkretizace způsobu omlouvání dětí zákonnými zástupci z každodenního vzdělávání a způsobu informování o jejich zdravotním stavu

 

18

8. Základní pravidla chování zákonných zástupců dětí při vzájemném styku se zaměstnanci mateřské školy, s jinými dětmi docházejícími do mateřské školy a  s ostatními zákonnými zástupci (§30 odst. 1 písm. a)

 

18

9. Práva a povinnosti zaměstnanců mateřské školy

 

18

                9.1 Práva pracovníků

 

18

                9.2 Povinnosti pracovníků

 

18

10. Poučení o povinnosti dodržovat školní řád 

 

19

11. Závěrečné ustanovení

 

19

 

1.Cíle předškolního vzdělávání

 

                Mateřská škola v rámci předškolní výchovy a vzdělávání (dále jen „vzdělávání“)

a)         podporuje rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku,

b)         podílí se na jeho zdravém citovém, rozumovém a tělesném rozvoji,

c)          podílí se na osvojování základních pravidel chování,

d)         podporuje získávání základních životních hodnot a mezilidských vztahů dítěte,

e)          vytváří základní předpoklady pro pokračování ve vzdělávání,

f)          napomáhá vyrovnávat nerovnosti vývoje dětí před jejich vstupem do základního vzdělávání,

g)          poskytuje speciální pedagogickou péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,

h)         vytváří podmínky pro rozvoj nadaných dětí.

Předškolní vzdělávání se uskutečňuje podle Školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, který je zpracován podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a je zveřejněn na přístupném místě ve škole a na webových stránkách školy.

Mateřská škola spolupracuje se zákonnými zástupci dětí a dalšími fyzickými a právnickými osobami s cílem vyvíjet aktivity a organizovat činnosti ve prospěch rozvoje dětí a prohloubení vzdělávacího a výchovného působení mateřské školy, rodiny a společnosti.

 

1.1Základní práva dětí přijatých k předškolnímu vzdělávání

 

  • Dítě má právo, aby mu byla společností poskytována ochrana (potřeba jídla, oblečení, místa k životu, lékařské pomoci, ochrany před lidmi a situacemi, které by je mohli fyzicky nebo psychicky zranit).
  • Dítě má právo být respektováno jako jedinec ve společnosti (slušné zacházení, i když nemá pravdu, právo na přátelství, na respektování jazyka, barvy pleti, rasy či sociální skupiny).
  • Dítě má právo na emočně kladné prostředí a projevování lásky (právo žít s každým se svých rodičů, pokud by mu to neuškodilo, právo mít někoho, kdo se ho zastane, právo být s lidmi kteří ho mají rádi, právo na pozornost a vedení ze strany dospělých, právo dostávat i projevovat lásku,…).
  • Dítě má právo být respektováno jako jedinec s možností rozvoje, který si chce potvrzovat svoji identitu (právo vyrůst v zdravého tělesně i duševně, právo být veden k tomu, aby respektoval ostatní lidi bez ohledu na rasu, náboženství, apod., právo rozvíjet všechny své schopnosti a nadání, právo hrát si, právo na soukromí,…).
  • Dítě má právo být respektováno jako individualita, která si tvoří svůj vlastní život (právo ovlivňovat rozhodnutí, co se s ním stane, právo na chování přiměřené věku, právo být připravován na svobodu jednat a žít svým vlastním způsobem,…).

(vybráno z Úmluvy o právech dítěte)

  • Dítě má právo na kvalitní předškolní vzdělání v rozsahu poskytovaném mateřskou školou podle jeho schopností a na podporu rozvoje jeho osobnosti.
  • Dítě má právo na bezpečnost a ochranu zdraví během všech činností školy.
  • Dítě má právo na fyzicky a psychicky bezpečné prostředí při jeho pobytu v mateřské škole.
  • Dítě má právo zúčastnit se všech aktivit MŠ v čase docházky, ke které bylo přijato, pokud to dovolí jeho zdravotní stav.
  • Dítě má právo při nástupu do mateřské školy na individuálně přizpůsobený adaptační  režim (zákonní zástupci dítěte dohodnou s ředitelem školy a pedagogickými pracovníky nejvhodnější postup).

1.2 Povinnosti dítěte:

 

  • Dítě má povinnost dodržovat stanovená pravidla soužití v MŠ.
  • Dítě má povinnost dbát pokynů pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců školy.
  • Dítě má povinnost šetrně zacházet s hračkami a učebními pomůckami.
  • Dítě má povinnost vzájemně si pomáhat a neubližovat si.
  • Dítě má povinnost dodržovat osobní hygienu.
  • Dítě má povinnost oznámit učitelce nebo ostatním zaměstnancům školy jakékoliv přání, potřebu.
  • Dítě má povinnost oznámit učitelce nebo ostatním zaměstnancům školy jakékoliv násilí – tělesné i duševní, a jednání odlišné od dohodnutých pravidel.
  • Dítě má povinnost dodržovat stanovená pravidla soužití v MŠ, plnit pokyny zaměstnanců školy k ochraně zdraví a bezpečnosti, s nimiž byli seznámeni.

 

1.3 Základní práva zákonných zástupců při předškolním vzdělávání dětí

 Ø  Zákonný zástupce má právo na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání dítěte.

  • Zákonný zástupce má právo vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkajícím se podstatných záležitostí vzdělávání jejich dítěte, přičemž jejich vyjádřením musí být věnována pozornost.
  • Zákonný zástupce má právo na informace a poradenskou pomoc školy nebo školského poradenského zařízení v záležitostech týkajících se vzdělávání jejich dítěte.
  • Zákonný zástupce má právo na korektní jednání a chování ze strany všech zaměstnanců školy.
  • Zákonný zástupce má právo na diskrétnost a ochranu informací, týkajících se jejich osobního a rodinného života.
  • Zákonný zástupce má právo konzultovat výchovné i jiné problémy svého dítěte s pedagogickými pracovníky školy.
  • Zákonný zástupce má právo spolurozhodovat při plánování programu mateřské školy, při řešení vzniklých problémů.
  • Zákonný zástupce dítěte má právo přispívat svými nápady a náměty k obohacení vzdělávacího programu školy.
  • Zákonný zástupce má právo projevit jakékoli připomínky k provozu MŠ, učitelce nebo ředitelce školy.

1.4 Povinnosti zákonných zástupců při předškolním vzdělávání dětí

 Zákonný zástupce má povinnost informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích dítěte nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání.

  • Zákonný zástupce má povinnost oznamovat škole údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost dítěte, a změny v těchto údajích.
  • Zákonný zástupce má povinnost řídit se školním řádem a vnitřním řádem školní jídelny (výdejny) a respektovat další vnitřní předpisy školy.
  • Zákonný zástupce má povinnost provádět úplatu za předškolní vzdělávání a za stravné dle daných pravidel.
  • Zákonní zástupci dítěte jsou odpovědni za to, že přivádějí do MŠ dítě zdravé.
  • Zákonní zástupci dítěte oznámí ihned infekční onemocnění dítěte.
  • Zákonní zástupci dítěte mají povinnost neprodleně každou změnu související s dítětem sdělit učitelce (změny bydliště, telefony, zdravotní stav,…).

1.5 Systém péče o děti s přiznanými podpůrnými opatřeními  

 Podpůrná opatření prvního stupně

Ředitelka mateřské školy rozhodne o poskytování podpůrných opatření prvního stupně bez doporučení školského poradenského zařízení i bez informovaného souhlasu zákonného zástupce. Tím není dotčeno právo zákonného zástupce na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání dítěte (§ 21 školského zákona).

Učitelka mateřské školy zpracuje plán pedagogické podpory, ve kterém bude upravena organizace a hodnocení vzdělávání dítěte včetně úpravy metod a forem práce a projedná jej s ředitelem školy.

Pokud by nepostačovala podpůrná opatření prvního stupně (po vyhodnocení plánu pedagogické podpory) doporučí ředitelka školy využití poradenské pomoci školského poradenského zařízení za účelem posouzení speciálních vzdělávacích dítěte (§ 16 odst. 4 a 5 školského zákona a § 2 a § 10 vyhlášky č. 27/2016 Sb.)

Podpůrná opatření druhého až pátého stupně

Podmínkou pro uplatnění podpůrného opatření 2 až 5 stupně je doporučení školského poradenského zařízení a s informovaným souhlasem zákonného zástupce dítěte. K poskytnutí poradenské pomoci školského poradenského zařízení dojde na základě vlastního uvážení zákonného zástupce, doporučení ředitele mateřské školy nebo OSPOD.

Ředitelka školy určí učitele odpovědného za spolupráci se školským poradenským zařízením v souvislosti s doporučením podpůrných opatření dítěti se speciálními vzdělávacími potřebami (11 vyhlášky č. 27/2016 Sb.).

Ředitelka školy zahájí poskytování podpůrných opatření 2 až 5 stupně bezodkladně po obdržení doporučení školského poradenského zařízení a získání informovaného souhlasu zákonného zástupce.

Ředitelka školy průběžně vyhodnocuje poskytování podpůrných opatření, nejméně však jeden krát ročně, v případě souvisejících okolností častěji. Ukončení poskytování podpůrného opatření 2 až 5 stupně je-li z doporučení školského poradenského zařízení zřejmé, že podpůrná opatření 2 až 5 stupně již nejsou potřeba. V takovém případě se nevyžaduje informovaný souhlas zákonného zástupce, s ním se pouze projedná (§ 16 odst. 4 školského zákona a § 11, § 12 a § 16 vyhlášky č. 27/2016 Sb.)

Vzdělávání dětí nadaných

Mateřská škola vytváří ve svém školním vzdělávacím programu a při jeho realizaci podmínky k co největšímu využití potenciálu každého dítěte s ohledem na jeho individuální možnosti. To platí v plné míře i pro vzdělávání dětí nadaných.

Mateřská škola je povinna zajistit realizaci všech stanovených podpůrných opatření pro podporu nadání podle individuálních vzdělávacích potřeb dětí v rozsahu prvního až čtvrtého stupně podpory.

1.6 Ochrana osobnosti ve škole (učitel, dítě), ve které pojmenujeme práva a povinnosti ve vztahu k ochraně osobních údajů

  • povinnost zachovávat mlčenlivost pro pedagogy školy,
  • právo zákonných zástupců na přístup k osobním údajům,
  • souhlas se zpracováváním osobních údajů,
  • zákaz pořizování zvukových a obrazových záznamů osob bez jejich svolení.

2. Podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů se zaměstnanci ve škole

  • Vzájemné vztahy mezi zaměstnanci školy a dětmi, nepřímo i zákonnými zástupci dětí, musí vycházet ze zásad vzájemné úcty, respektu, názorové snášenlivosti, solidarity a důstojnosti.
  • Všichni zaměstnanci školy, děti a jejich zákonní zástupci se vzájemně respektují, dbají o vytváření partnerských vztahů podložených vzájemnou úctou, důvěrou a spravedlností.
  • Všichni zaměstnanci školy děti a jejich zákonní zástupci dbají o dodržování základních společenských pravidel a pravidel slušné a zdvořilé komunikace.
  • Zaměstnanec školy musí usilovat o vytváření dobrého vztahu zákonných zástupců a veřejnosti ke škole.
  • Informace, které zákonný zástupce dítěte poskytne do školní matriky nebo jiné důležité informace o dítěti (zdravotní způsobilost,…) jsou důvěrné a všichni pedagogičtí pracovníci se řídí se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.
  • Učitelky mateřské školy vydávají dětem a jejich zákonným zástupcům pouze takové pokyny, které bezprostředně souvisí s plněním školního vzdělávacího programu, školního řádu a dalších nezbytných organizačních opatření.

3. Provoz a vnitřní režim mateřské školy

K zajištění bezpečnosti dětí při pobytu mimo místo, kde se uskutečňuje vzdělávání, stanoví ředitelka MŠ počet pedagogických pracovníků tak, aby na jednoho učitele připadlo nejvýše 20 dětí z běžných tříd.

 Při zajišťování výletů pro děti určí ředitelka MŠ počet pedagogických pracovníků tak, aby byla zajištěna výchova dětí, včetně dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich bezpečnost a ochrana zdraví.

3.1 Podmínky provozu a organizace vzdělávání v mateřské škole

Ø  Mateřská škola je zřízena jako škola s celodenním provozem s určenou dobou pobytu od 6:30 do 16:30 hod.

  • V měsících červenci a srpnu může ředitelka mateřské školy po dohodě se zřizovatelem stanovený provoz tohoto školního řádu omezit nebo přerušit a to zejména z důvodu stavebních úprav, předpokládaného nízkého počtu dětí v tomto období, nedostatku pedagogického personálu apod. Rozsah omezení nebo přerušení oznámí ředitelka mateřské školy zákonným zástupcům dětí nejméně 2 měsíce předem.
  • Provoz mateřské školy lze ze závažných důvodů a po projednání se zřizovatelem omezit nebo přerušit i v jiném období: Za závažné důvody se považují organizační či technické příčiny, které znemožňují řádné poskytování předškolního vzdělávání. Informaci o omezení nebo přerušení provozu zveřejní ředitelka mateřské školy na přístupném místě ve škole neprodleně poté, co o omezení nebo přerušení provozu rozhodne.
  • Vzdělávání v mateřské škole probíhá v osmi třídách ve věku zpravidla od 3 do 6 let.
  • Mateřská škola může organizovat bez přerušení vzdělávání, školní výlety a další akce související s výchovně vzdělávací činností školy. O uskutečnění těchto akcí informuje mateřská škola zákonné zástupce dětí nejméně týden před jejich zahájením. Veškeré informace o připravovaných akcích v MŠ jsou vždy včas oznamovány na nástěnkách v šatnách dětí. Doporučujeme rodičům pravidelně sledovat nástěnky.
  • Nadstandardní aktivity, které děti navštěvují, se při nemoci učitelek nenahrazují.

3.2 Provoz a vnitřní denní režim mateřské školy

             

Předškolní vzdělávání dětí podle stanoveného školního vzdělávacího (rámcového) programu probíhá v základním denním režimu:

Režim dne je volný, flexibilní a pružně se přizpůsobuje aktuálním potřebám probíhajících vzdělávacích aktivit. Pevně je stanovena pouze doba podávání jídla a pobytu venku. Všechny děti po obědě odpočívají při poslechu pohádky, dále je délka odpočinku

přizpůsobena individuálním potřebám dětí.

Pracoviště MŠ - Na Besídce

Celodenní provoz MŠ je od 6:00 do 16:30 hodin

Počet tříd: 5

Zahájení provozu – I. třída Broučci – všechny děti se zde postupně schází do 7:00 hodin.

Ukončení provozu – I. třída Broučci – od 15:30 hod. se děti postupně do této třídy převádějí a rozcházejí se z ní.

Režim dne ve třídách

1.(Broučci) + 2.(Skřítci) třída:

6.00-  7.00 hod. scházení dětí v 1. třídě

V 7.00 se rozejdou děti s učitelkami do svých tříd!

  7.00  -  9.30 hod. hry, činnosti dle vlastní volby, tvořivá činnost, hygiena, svačina, individuální a skupinová práce s dětmi = podle nabídky

  9.30 - 11.30 hod. pobyt dětí venku

             (1. tř.)       

  9.30 - 11.45 hod. využívání školní zahrady, vycházky do okolí, výlety,

             (2. tř.) při teplotách nad 25°C – pobyt venku od 8.30 – 11.00 hod.

11.30 – 12.00 hod. 1.tř.hygiena, oběd

11.45 -  12.15 hod. 2.tř. hygiena, oběd

12.15 -  14.15 hod. příprava na spánek, spánek podle individuálních potřeb dětí,

                                klidové činnosti pro předškolní děti, hry ve třídě

14.15 – 15.30 hod. hygiena, svačina

              (2.tř.)       hry, zájmová činnost dětí

                                pobyt na školní zahradě

                                individuální práce s dětmi dle potřeb a zájmu dětí

15.30 -  16.30 hod. 1.tř.zajišťuje odpolední činnosti v celé MŠ

                                (učitelky se ve službě střídají)

Režim dne ve třídách

3.(Koťátka), 4.(Kuřátka) + 5.(Sluníčka) třída

6.00-  7.00 hod. scházení dětí v 1. třídě „ Broučci „

  7.00  -  9.30 hod. hry, činnosti dle vlastní volby, tvořivá činnost, hygiena, svačina, individuální a skupinová práce s dětmi = podle nabídky

  9.30  - 11.30 hod. pobyt dětí venku

            (4. tř.)       

  9.30 - 11.45 hod. využívání školní zahrady, vycházky do okolí, výlety,

           (3. + 5. tř.) při teplotách nad 25° C – pobyt venku od 8.30 – 11.00 hod.

11.30 – 12.00 hod. 4. třída oběd

11.45 – 12.15 hod. 3. + 5. třída oběd

12.15 -  14.15 hod. příprava na spánek, spánek podle individuálních potřeb dětí,

                                klidové činnosti pro předškolní děti, hry ve třídě

14.15 -  15.30 hod. hygiena, svačina,

                               hry, zájmové činnosti dětí

                               pobyt na školní zahradě

                               individuální práce s dětmi dle potřeb a zájmu dětí

od 15.30 – 16.30 hod. provoz v 1. třídě

Pracoviště MŠ – V. Nováka

Celodenní provoz je od 6:30 do 16:30 hodin.

Počet tříd:3

Zahájení provozu – I. třída Medvídci – všechny děti se zde postupně schází do 7:15 hodin

Ukončení provozu – I. třída Medvídci – od 15:30 hod. se děti postupně do této třídy převádějí a rozcházejí se.

 

Režim dne ve třídách - OP

1.(Medvídci), 2.(Veverky) + 3.(Myšky) třída

6.00-  7.15 hod. scházení dětí v 1. třídě „ Medvídci„ 

 7.15  -  9.30 hod. hry, činnosti dle vlastní volby, tvořivá činnost, hygiena, svačina, individuální a skupinová práce s dětmi = podle nabídky

  9.30 - 11.30 hod. pobyt dětí venku

            (1. tř.)       

  9.30 - 11.45 hod. využívání školní zahrady, vycházky do okolí, výlety,

           (2. tř. + 3. tř.) při teplotách nad 25°C – pobyt venku od 8.30 – 11.00 hod.

11.30 – 12.00 hod. 1. třída hygiena, oběd

11.45 – 12.15 hod. 2. + 3. třída hygiena, oběd

12.15 -  14.15 hod. příprava na spánek, spánek podle individuálních potřeb dětí,

                                klidové činnosti pro předškolní děti, hry ve třídě

14.15 -  15.30 hod. hygiena, svačina,

                               hry, zájmové činnosti dětí

                               pobyt na školní zahradě

                               individuální práce s dětmi dle potřeb a zájmu dětí

15.30 -  16.30 hod. 1.tř.zajišťuje odpolední činnosti v celé MŠ

                                (učitelky se ve službě střídají)

  • Za výchovně – vzdělávací činnost v mateřské škole zodpovídají učitelky.
  • Za řádný úklid a čistotu v mateřské škole odpovídá domovnice a uklízečka.
  • Za kvalitu a úpravu veškerého jídla odpovídá vedoucí kuchařka a vedoucí školní jídelny.
  • Časové údaje jsou orientační, v průběhu dne je možno přizpůsobit organizaci činností dětí jejich potřebám  a aktuální situaci. Zachovány zůstávají vždy přiměřené intervaly mezi jídly, dostatečný pobyt venku.
  • Režim dne může být upraven pro každou třídu dětí zvlášť, podle programu a aktuálních potřeb dětí.
  • Od příchodu dětí do MŠ  probíhají individuální a skupinové činnosti dětí, podle zájmu. Při tom je dbáno na soukromí dětí, pokud projeví potřebu samostatné práce, nebo pobytu v klidovém prostředí mimo společné akce, je jim to umožněno. Dětem v období adaptace je umožněn individuální režim. 
  • Didakticky cílené individuální, spontánní a řízené činnosti vedené učitelkou probíhají v průběhu celého dne, vycházejí ze zájmu a potřeb dětí. Pobyt venku je přizpůsoben podle počasí přibližně 2 hodiny. V zimě je pobyt omezen při nepřízni počasí (vítr, mlha, znečištěné ovzduší, nebo teploty pod – 10stupňů C.) V letních měsících se aktivity přesouvají ven s využitím zahrady a vycházek v přírodě.
  • Po obědě je vymezena doba na odpočinek (spánek). Děti nejsou do spánku nuceny, jsou respektovány jejich biologické potřeby. Mohou jen odpočívat.  Odpočinek je součástí režimu dne. Učitelka respektuje individuální potřeby dětí.
  • Stanovený základní režim může být upraven v případě, že to vyplývá ze školního vzdělávacího programu, pořádání výletů, exkurzí, návštěv kulturních zařízení, besídek, dětských dnů a podobných akcí. Rámcový režim dne je postaven na stabilním časovém rozpětí jídel v tříhodinovém intervalu. Mezidobí, lze upravit podle individuálních potřeb a zájmů dětí.
  • Mateřská škola může organizovat zotavovací pobyty dětí ve zdravotně příznivém prostředí bez přerušení vzdělávání, školní výlety a další akce související s výchovně vzdělávací činností školy.
  • Mateřská škola informuje zákonné zástupce v dostatečném předstihu o akcích pořádaných  mateřskou školou … (písemné sdělením na nástěnkách, webových stránkách školy a ústní sdělením učitelem).
  • Souhlas s účastí dítěte na mimoškolních akcích podá zákonný zástupce písemně prostřednictvím stanoveného formuláře školy.
  • Poplatek za účast na těchto akcích hradí zákonní zástupci.
  • V případě, že součástí akcí bude i finanční příspěvek zákonných zástupců, vyžádá si MŠ souhlas zákonných zástupců s účastí dítěte na takovéto akci a pro dítě jehož zákonný zástupce nesouhlasí s jeho účastí,  zajistí po dobu akce dohled pracovníka školy.

 3.3 Organizace stravování dětí

  • Podmínky stravování dětí včetně ceny stravného jsou stanoveny ve vnitřním řádu školní jídelna (výdejny), který je zveřejněn na přístupném místě ve škole.
  • Při přípravě jídel postupuje školní jídelna podle vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování a řídí se platnými výživovými normami a zásadami zdravé výživy.
  • Dítě přihlášené k celodennímu pobytu v mateřské škole má právo denně odebrat dopolední svačinu, oběd a odpolední svačinu. Kromě jídel zajišťuje jídelna pitný režim (čaje, ovocné šťávy, vitamínové nápoje, minerálky). Děti mají možnost pitného režimu v průběhu celého pobytu v mateřské škole v samoobslužném režimu podle vlastního pocitu žízně.
  • Přihlašování a odhlašování obědů se provádí den předem nebo v daný den do 8.00 hodin.
  • Při onemocnění dítěte si lze vyzvednout oběd pouze první den nemoci dítěte do 12.00 hodin, na ostatní dny je nutno dítě ze stravování odhlásit.
  • Podávání svačin: 08.30 – 09.00 hod., 14:00 – 14:30 hod.
  • Podávání obědů: 11.45 – 12.45 hod.
  • Systém podávání svačin: předškolní děti – samoobslužný, dětem 3 – 5 let pomáhá učitelka s naléváním pití.

 

 

3.4 Způsob omlouvání dětí:

               

Rodiče omlouvají děti na tentýž den nejpozději do 8.00hod

a)                  osobně ve třídě učitelce

telefonicky na čísle:           MŠ 565 434 344,

OP 565 434 284.

b)                  Na následující dny se děti omlouvají kdykoli v průběhu dne, osobně, telefonicky nebo e-mailem (ms.kam@centrum.cz).

 3.5 Odhlašování a přihlašování obědů

telefonicky na čísle: ŠJ 565 433 612

Obědy je možné odhlásit nebo přihlásit v době od 6.30 do 8.00hodin.

Neodhlášený oběd (v případě náhlého onemocnění) si mohou rodiče vyzvednout a odnést ve vlastních nádobách v době vydávání obědů do 12.00 (platí pouze v první den nepřítomnosti). Neodhlášené obědy propadají.

 

3.6 Změna stanovených podmínek pobytu dítěte, způsobu a rozsahu jeho stravování

 Ø  Při přijetí dítěte do mateřské školy ředitelka mateřské školy písemně dohodne se zákonnými zástupci dítěte dny docházky dítěte do mateřské školy a délku jeho pobytu v těchto dnech v mateřské škole a zároveň písemně dohodne se zákonnými zástupci dítěte způsob a rozsah jeho stravování po dobu pobytu v mateřské škole.

  • Pokud zákonní zástupci budou požadovat změnu těchto sjednaných podmínek, je nutno tuto změnu opět dohodnout s ředitelkou mateřské školy.

 3.7 Přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání

  • Do mateřské školy jsou přijímány děti ve věku zpravidla od 3 do 6 let, nejdříve však děti od 2 let, toto ustanovení platí do 31. 8. 2020 (§ 34 odst. 1).
  • Předškolní vzdělávání je povinné pro děti, které dosáhly od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhlo pátého roku věku (§ 34 odst. 1).
  • Přijímání dětí do mateřské školy se provádí formou zápisu k předškolnímu vzdělávání. Termín a místo zápisu stanoví ředitel mateřské školy v dohodě se zřizovatelem (od 2. května do 16. května) a zveřejní je způsobem v místě obvyklým = informační plakáty, webové stránky školy (§ 34 odst. 2).
  • Ředitel školy stanoví pro zápis dětí do mateřské školy kritéria, která jsou zveřejněna současně se zveřejněním termínu a místa zápisu (§ 34 odst. 2).

3.8 Kritéria pro přijímání dětí do mateřské školy

 O přijetí dětí do MŠ rozhoduje ředitelka školy na základě přijímacího řízení, které se koná v určeném termínu.

  1. Počet přijatých dětí nesmí přesáhnout kapacitu školy (172).
  2. Ředitelka může stanovit zkušební pobyt dítěte v MŠ, jehož délka nesmí přesáhnout 3 měsíce.
  3.  Postupně nárok dětí na předškolní vzdělávání:

- čtyřleté od 1. 9. 2017

- tříleté od 1. 9. 2018

- dvouleté s místem trvalého pobytu od 1. 9. 2020

  1. Přednostně budou přijímány děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky.
  2. O přijetí dítěte se zdravotním postižením rozhoduje ředitelka MŠ na základě písemného vyjádření lékaře nebo školského poradenského zařízení.
  3. Žádost o přijetí rodiče obdrží při zápisu do MŠ a odevzdají ji v dohodnutém termínu.
  4. Jestliže zákonný zástupce opakovaně neuhradí úplatu za vzdělávání, může ředitelka školy rozhodnout o ukončení předškolního vzdělávání dle zákona č. 561/2004 Sb.,§ 35 odst.1d.

 3.9 Přijímací řízení

 Dítě do mateřské školy přijímá na základě žádosti rodičů ředitelka Mateřské školy se speciálními třídami Kamenice nad Lipou, Na Besídce 632, okres Pelhřimov.  Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání obdrží rodiče u zápisu. Rodiče předávají ředitelce školy vyplněnou dokumentaci o dítěti ve stanoveném termínu. O přijetí či nepřijetí dítěte do MŠ jsou zákonní zástupci informováni ve správním řízení. Pro všechny nové děti se stanovuje zkušební pobyt na dobu tří měsíců. Při umístění do tříd je brán v úvahu zájem rodičů a především jsou zohledněny potřeby dětí.

Mateřská škola může přijmout pouze dítě, které se podrobilo stanoveným pravidelným očkováním, má doklad, že je proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci. Tato informace bude potvrzená ošetřujícím lékařem na žádosti o přijetí k předškolnímu vzdělávání.

Do mateřské školy mohou být přijaty děti se speciálními vzdělávacími potřebami. K posouzení podmínek pro přijetí dětí se zdravotním postižením, je nutné písemné vyjádření školského poradenského zařízení, popřípadě také registrujícího lékaře

Po vyrozumění ředitelkou školy se zákonní zástupci přijatých dětí dostaví do MŠ na informační schůzku, kde si vyzvednou další dokumenty k vyplnění a dostanou informace o provozu MŠ.

 3.10 Povinné předškolní vzdělávání

 Ø  Zákonný zástupce dítěte je povinen přihlásit dítě k zápisu k předškolnímu vzdělávání v kalendářním roce, ve kterém začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte (§ 34a odst. 2).

  • Pokud nepřihlásí zákonný zástupce dítě k povinnému předškolnímu vzdělávání, dopustí se přestupku podle § 182a školského zákona (§ 182a ).
  • Dítě, pro které je předškolní vzdělávání povinné, se vzdělává ve spádové mateřské škole – Mateřská škola se speciálními třídami Kamenice nad Lipou, Na Besídce 632, okres Pelhřimov, pokud se zákonný zástupce nerozhodl pro jinou mateřskou školu nebo pro individuální vzdělávání dítěte (§ 34a odst. 2).
  • Zákonný zástupce je povinen zajistit povinné předškolní vzdělávání formu pravidelné denní docházky v pracovních dnech. Rozsah povinného předškolního vzdělávání je stanoven na 4 hodiny denně. Začátek vzdělávání stanoví ředitelka školy -  od 8 hod. do 12 hod. (§ 1c vyhlášky č. 14/2005 Sb.).
  • Povinnost předškolního vzdělávání není dána ve dnech, které připadají na období školních prázdnin, viz organizace školního roku v základních a středních školách. Zůstává ale právo dítěte vzdělávat se v mateřské škole po celou dobu provozu, v němž je vzděláváno (§ 34a odst. 3).
  • Zákonní zástupci mají povinnost zajistit, aby dítě, které plní povinné předškolní vzdělávání, docházelo řádně do školy. Zanedbává-li péči o povinné předškolní vzdělávání, dopustí se tím přestupku podle 182a školského zákona. (§ 182a zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon)

3.11 Omlouvání nepřítomnosti dítěte

 Ø  Nepřítomného dítěte omlouvá zákonný zástupce dítěte.

  • Ředitel mateřské školy je oprávněn požadovat doložení důvodů nepřítomnosti dítěte.
  • Zákonný zástupce je povinen doložit důvody nepřítomnosti dítěte nejpozději do 3 dnů ode dne výzvy.
    Oznámení nepřítomnosti je možné provést -  písemně třídnímu učiteli
  • Třídní učitel eviduje školní docházku své třídy. V případě neomluvené absence nebo zvýšené omluvené absence informuje třídní učitel ředitele školy, který poskytnuté informace vyhodnocuje. Při zvýšené omluvené nepřítomnosti ověřuje její věrohodnost.
  • Neomluvenou absenci dítěte řeší ředitel školy pohovorem, na který je zákonný zástupce pozván doporučujícím dopisem. Při pokračující absenci ředitelka školy zašle oznámení o pokračující nepřítomnosti dítěte orgánu sociálně-právní ochrany dětí (§ 34a odst. 4).

 3.12 Individuální vzdělávání dítěte

Zákonný zástupce dítěte, který bude plnit povinnost předškolního vzdělávání individuálním vzděláváním dítěte, je povinen oznámit tuto skutečnost řediteli spádové mateřské školy. Oznámení je povinen učinit nejpozději 3 měsíce před počátkem školního roku, kterým začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte (§ 34a odst. 4).

Skutečnost, zda dítě má být individuálně vzděláváno, závisí na rozhodnutí zákonného zástupce dítěte, není zde tedy „povolovací režim“ ze strany ředitele školy, jako je tomu v případě základního vzdělávání. Vždy by se však mělo jednat o odůvodněné případy, pro které bude dítě vzděláváno individuálním způsobem.

Oznámení zákonného zástupce o individuálním vzdělávání dítěte musí obsahovat
a) jméno, popřípadě jména, a příjmení, rodné číslo a místo trvalého pobytu dítěte, v případě cizince místo pobytu dítěte,

b) uvedení období, ve kterém má být dítě individuálně vzděláváno,

c) důvody pro individuální vzdělávání dítěte.

(§ 34b odst. 2)

Ředitelka mateřské školy předá zákonnému zástupci dítěte přehled oblastí, v nichž má být dítě vzděláváno (§ 34b odst. 3).

Tyto oblasti vychází ze školního vzdělávacího programu mateřské školy.

Ředitelka mateřské školy dohodne se zákonným zástupcem dítěte:

- způsob ověření (přezkoušení dítěte v mateřské škole)

- termíny ověření, včetně náhradních termínů (ověření se musí uskutečnit v období od 3. do 4. měsíce od začátku školního roku).

Zákonný zástupce dítěte je povinen zajistit účast dítěte u ověření (§ 34b odst. 3).

Ředitelka mateřské školy ukončí individuální vzdělávání dítěte, pokud zákonný zástupce dítěte nezajistil účast dítěte u ověření, a to ani v náhradním termínu (§ 34b odst. 4).
Výdaje spojené s individuálním vzděláváním dítěte hradí zákonný zástupce dítěte, s výjimkou speciálních kompenzačních pomůcek a výdajů na činnost mateřské školy, do níž bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání (§ 34b odst. 7).

 3.13 Přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

                 Pro přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání předkládá zákonný zástupce dítěte:

a)       žádost zákonného zástupce o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání.

b)       evidenční list dítěte potvrzený pediatrem a podepsaný zákonným zástupcem,

c)       oznámení rodičů – vyzvedávání dítěte,

d)       přihlášku ke stravování,

e)       potvrzení o tom, že se dítě podrobilo stanoveným pravidelným očkováním, má doklad, že je proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci.

Při přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání může ředitelka školy sjednat se zákonným zástupcem zkušební pobyt dítěte v mateřské škole v délce nejvýše 3 měsíce. V měsíci červenci a srpnu lze přijmout do mateřské školy děti z jiné mateřské školy, a to nejvýše na dobu, po kterou jiná mateřská škola přerušila provoz.

3.14Rozhodnutí ředitelky školy o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

Na základě žádosti zákonného zástupce vydává ředitelka školy Rozhodnutí o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění a zákonem 561/2004 Sb., o předškolním, základním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.

 3.15 Přístup ke vzdělávání a školským službám cizinců

 K předškolnímu vzdělávání se přijímají děti, které jsou státními občany ČR nebo se státní příslušností jiného členského státu Evropské unie. K předškolnímu vzdělávání se přijímají také děti, které nejsou státními občany ČR ani jiného členského státu Evropské unie, pokud pobývají na území ČR oprávněně podle § 20 zákona – doklad o oprávněnosti pobytu dítěte na území ČR je zákonný zástupce dítěte povinen předložit při zápisu dítěte do MŠ.

3.16 Ukončení docházky dítěte do MŠ

 Ředitelka školy může ukončit docházku dítěte do mateřské školy po předchozím písemném upozornění zástupce dítěte, jestliže:

  • Zákonný zástupce opakovaně neuhradí úplatu za vzdělávání v MŠ nebo úplatu za školní stravování ve stanoveném termínu a nedohodne s ředitelem jiný termín úhrady.
  • Dítě se bez omluvy zákonného zástupce nepřetržitě neúčastní předškolního vzdělávání po dobu delší než dva týdny.
  • Zástupce dítěte závažným způsobem opakovaně narušuje provoz mateřské školy (nedodržuje školní řád).
  • Ukončení doporučí v průběhu zkušebního pobytu dítěte lékař nebo školské poradenské zařízení.

 3.17 Evidence dítěte (školní matrika)

 Po přijetí dítěte do MŠ předají zákonní zástupci ředitelce MŠ vyplněný Evidenční list dítěte a Evidenční list strávníka.

Informace o dětech vedené ve školní matrice jsou důsledně využívány pouze pro vnitřní potřebu školy, školní jídelny, oprávněné orgány státní správy a samosprávy a pro potřebu uplatnění zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

  3.18 Přerušení nebo omezení provozu MŠ

 Provoz MŠ lze podle místních podmínek omezit nebo přerušit v měsíci červenci nebo srpnu, popřípadě v obou měsících. Rozsah omezení nebo přerušení stanoví ředitelka MŠ po projednání se zřizovatelem. Ředitelka ve spolupráci se zřizovatelem zároveň projedná s řediteli ostatních MŠ možnosti a podmínky předškolního vzdělávání dětí v jiných MŠ po dobu omezení nebo přerušení provozu. Informaci o omezení nebo přerušení provozu zveřejní ředitelka MŠ na přístupném místě ve škole a na stránkách školy nejméně 2 měsíce předem.

Provoz MŠ lze ze závažných důvodů a po projednání se zřizovatelem omezit nebo přerušit i v jiném období než v měsíci červenci a srpnu. Za závažné důvody se považují organizační či technické příčiny, které znemožňují řádné poskytování předškolního vzdělávání. Informaci o omezení nebo přerušení provozu zveřejní ředitelka MŠ na přístupném místě ve škole a na stránkách školy neprodleně poté, co o omezení nebo přerušení provozu rozhodne.

 3.19 Provoz mateřské školy v měsíci červenci a srpnu

 

O hlavních prázdninách  je provoz  MŠ omezen nebo přerušen. Při přerušení zajišťuje provoz  náhradní mateřská škola. Zákonní zástupci jsou o omezení nebo přerušení provozu MŠ informováni 2 měsíce předem  vývěskou na nástěnce nebo na třídních schůzkách.

Provoz mateřské školy bývá zpravidla přerušený v měsíci červenci a srpnu (4 týdny) a v době vánočních prázdnin. Rozsah omezení nebo přerušení provozu mateřské školy oznámí ředitel mateřské školy zákonným zástupcům dětí nejméně 2 měsíce předem na přístupném místě ve škole a na stránkách školy.

3.20 Stanovení podmínek pro úhradu úplaty za předškolní vzdělávání a stravného v mateřské škole

 

Úplata za předškolní vzdělávání

  • Je stanovena směrnicí „O úplatě za předškolní vzdělávání“ a je vyvěšena na nástěnce v chodbě MŠ – Informace pro rodiče.

Úplata za školní stravování dětí

  • Výše stravného je stanovena ve Vnitřním řádu školní jídelny, který je zveřejněn na nástěnce v chodbě MŠ – Stravování.

Způsob platby

  • Úplata za předškolní vzdělávání a stravování dítěte v MŠ jsou platby, které jsou pro zákonné zástupce povinné a jsou nedílnou součástí rozpočtu MŠ. Opakované neuhrazení těchto plateb v mateřské škole je považováno za závažné porušení a v konečném důsledku může být důvodem pro ukončení docházky dítěte do mateřské školy (zákon 561/2004 Sb., školský zákon, § 35, odst. 1 d).

Všechny platby probíhají bezhotovostním převodem do 15. v měsíci na číslo účtu: 193875610227/100

  • Vzdělání v mateřské škole se dítěti poskytuje bezúplatně od počátku školního roku, který následuje pod ni, kdy dítě dosáhne pátého roku věku (§ 123 odst. 1 školského zákona)

 

3.21 Doba určená pro přebírání dětí zákonnými zástupci

                 Děti se přijímají v době od 6:00 hod do 8:15 hod., poté se MŠ z bezpečnostních důvodů uzamyká. Po předchozí dohodě s rodiči se lze dostavit s dítětem i v jiné době.

                Přivádění a převlékání dětí:

Rodiče převlékají děti v šatně. Věci dětí ukládají podle značek dítěte do označených poliček. Oblečení dětí – oděv i obuv doporučujeme označit jménem dítěte. Děti by měly být oblečeny tak, aby se mohly svlékat a oblékat pokud možno samostatně. Doporučujeme dávat dětem na pobyt venku pohodlné oblečení (tepláky, starší oblečení), aby mělo dítě možnost dostatečně volně se pohybovat beze strachu z ušpinění. Doporučujeme dát dětem trvale do mateřské školy holínky a pláštěnku. Prosíme, nezapomínejte dávat dětem kapesník.

                Předávání a vyzvedávání dětí:

Rodiče jsou povinni děti přivádět až ke třídě, osobně je předat pracovnici a informovat ji o zdravotním stavu dítěte. Rodiče za děti zodpovídají až do předání učitelce.

Rodiče neponechávají děti v šatně nikdy samotné. Děti z MŠ smí vyzvedávat pouze zákonní zástupci dětí a osoby jimi pověřené.

                Čas – doba vyzvedávání dětí z MŠ:

Děti, které chodí domů po obědě, si vyzvedávají rodiče mezi 12.00 a 12.30 hod.

Ostatní děti se rozcházejí mezi 14.15 hod a 16.30hod. V případě, že si rodiče dítěte s celodenním pobytem potřebují výjimečně vyzvednout dítě před odpolední svačinou, oznámí tuto skutečnost ráno při předávání dítěte do třídy. Při odchodu dostanou děti svačinu (pokud to umožňují hygienické normy).

3.22 Postup při nevyzvednutí dítěte ve stanovenou dobu

 a) Učitelka mateřské školy telefonicky kontaktuje zákonného zástupce

b) Pokud zákonný zástupce písemně pověřil k vyzvednutí jinou osobu, pedagogický pracovník kontaktuje tuto osobu v případě, že zákonný zástupce není v daném okamžiku dostupný na žádném poskytnutém kontaktu.

c) V případě, že není dostupný zákonný zástupce ani pověřená osoba, je učitelky mateřské školy povinna dále vykonávat dohled nad dítětem, což v praxi znamená zůstat s ním v mateřské škole.

d) Učitelka mateřské školy je povinna se dále průběžně pokoušet kontaktovat zákonné zástupce, případně písemně pověřené osoby. Pokud se učitelce mateřské školy nepodaří kontaktovat žádnou výše uvedenou osobu, je oprávněn kontaktovat orgán sociálně-právní ochrany dítěte (OSPOD)

e) Pro získání kontaktu na osobu, která má ze strany OSPOD pohotovostní službu, může učitelka mateřské školy kontaktovat příslušný obecní úřad nebo Policii ČR, případně Městskou policii, pokud v obci působí. Ve spolupráci s policií zajistí předání dítěte pracovníkovi OSPOD.

f) Učitelka mateřské školy není oprávněna svévolně opustit s dítětem prostory mateřské školy a dítě předat v místě jeho bydliště nebo jiné osobě, než zákonnému zástupci nebo jím pověřené osobě. Nepřípustné je i zajištění péče o dítě v bydlišti učitelky mateřské školy.

g) Pokud tímto pozdním vyzvednutím dítěte vznikne škoda, má zákonný zástupce povinnost podle§ 2910 občanského zákoníku tuto škodu uhradit.

 3.23 Délka pobytu dětí v MŠ

Délka pobytu dítěte se řídí podle individuálních potřeb rodičů. Dítě může chodit do MŠ na celý den, nebo jen na dopoledne s obědem. Děti přicházejí, do MŠ do 8.15 hod. Pozdější příchody dohodnou rodiče s učitelkami předem.

 3.24 Pobyt venku

 Za příznivého počasí tráví děti venku nejméně dvě hodiny.

Důvodem vynechání pobytu venku jsou: silný vít, déšť, mlha, znečištěné ovzduší nebo teplota pod – 10°C, stejně tak vysoké teploty v letních měsících.

 3.25 Změna režimu

Stanovený základní denní režim může být pozměněn v případě, že to vyplývá ze školního vzdělávacího (rámcového) programu a v případě výletů, exkursí, divadelní

Zpět na hlavní výpis

NÁSTĚNKA

Vítejte na našich stránkách

obrázek
Vítejte na stránkách naší mateřské školy. Pracujeme podle Školního vzdělávacího programu MŠMT. Kvalifikovaní pedagogové vytvářejí příznivé podmínky k zajištění maximálního rozvoje osobnosti dětí na základě věkových a individuálních zvláštností s ohledem na přítomnost, minulost i budoucnost podle zásad zdravého životního stylu.
MATEŘSKÁ ŠKOLA SE SPECIÁLNÍMI TŘÍDAMI KAMENICE NAD LIPOU
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů

ŠKOLNÍ JÍDELNA
Mateřská škola Na Besídce 632,Kamenice nad Lipou
od 11. dubna do 15. dubna


Pondělí: přesnídávka – rohlík se šunkou, jablko, ovocný čaj (1,3,7)
Polévka - s pohankovými vločkami (1,9)
Hl.jídlo - filety z hejka na česneku, bram. kaše, červ. řepa s mrkví, řepík
Svačina - pyré, čaj

Úterý: přesnídávka - kmínový chléb, tuňáková pomaz. s okurkou, chléb (1,3,7), kakao
Polévka - hovězí s hráškem a rýží (9)
Hl.jídlo - hrachové pyré, kuřecí roláda, salát z čínského zelí, multivitamín
Svačina - sýrová houska, jablko (1,3,7) , čaj

Středa: přesnídávka – chléb, medové máslo, hruška, granko (1,3,7)
Polévka - hrstková
Hl.jídlo - vepřové maso v mrkvi, brambory, mošt
Svačina - pudink s piškoty a sirupem (1,3,7) , čaj

Čtvrtek: přesnídávka - slunečnicový chléb, sýrová pomaz. s celerem, paprika, čaj (1,3,7,9)
Polévka - gulášová (1)
Hl.jídlo - krupicová kaše s čokoládou, ovoce, džus (1,4,7)
Svačina - banán, čaj

pátek: : přesnídávka – koláček s tvarohem, jablko (1,3,7), malcao
Polévka - rajská s ovesnými vločkami (1)
Hl.jídlo - kuře pečené na bazalce, rýže, rajče, multivitamín
Svačina - ovocná tyčinka, čaj


ZMĚNA JÍDELNÍČKU VYHRAZENA
Jídlo je určeno k okamžité spotřebě
K PITÍ JE NABÍZENA I ČISTÁ PITNÁ VODA

DOMŮ

Created by © 2015 - 2023 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign