Mateřská škola Kamenice nad Lipou – školka se speciálními třídami
Mateřská škola Kamenice nad Lipou má osm tříd pro děti od tří do sedmi let. Třídy MŠ Kamenice nad Lipou jsou heterogenní, šest tříd je běžného typu a dvě třídy jsou speciální. Mateřská škola Kamenice nad Lipou sídlí v ulici Na Besídce 632 , odloučené pracoviště se nachází na adrese V. Nováka 428. Školka Kamenice nad Lipou dlouhodobě spolupracuje s SPC Jihlava a s kamenickým dětským domovem. Ve školce denně používáme kompenzační pomůcky určené dětem se specifickými vzdělávacími potřebami. Dětem s vadami řeči je určena logopedická třída s každodenní logopedickou péčí. Počet dětí v logopedické třídě MŠ Kamenice je snížen na 12. Logopedickou třídu navštěvují i některé děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Všechny naše učitelky absolvovaly logopedický kurz a své znalosti uplatňují nejen v logopedické, ale i v ostatních třídách. Logopedická péče v MŠ Kamenice nad Lipouje nadstandardní. Do školky jednou měsíčně dochází klinický logoped a učí náš personál, jak zefektivnit logopedickou péči u dětí. V logopedické třídě zaměstnáváme také logopedického asistenta.
Pečujeme nejen o vzdělání dětí. Naší prioritou je kvalitně vzdělaný personál MŠ. Pedagogové MŠ Kamenice nad Lipou mají speciální pedagogické vzdělání, většina našich učitelek absolvovala vzdělání vysokoškolské. Dbáme i na soustavné doplňkové vzdělávání (přednášky, kurzy).
Mateřská školka Kamenice nad Lipou má jednu speciální třídu určenou pro handicapované děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Třídu mohou navštěvovat děti s tělesným či mentální postižením, smyslovým postiženým (zrakové a sluchové postižení) či kombinovanými vadami. Speciální třída má kapacitu 8 dětí. Dětem je věnována individuální péče. Dle zdravotního stavu a handicapu dětí je ve speciální třídě optimální počet asistentů pedagoga. Děti s lehčím handicapem je možné na žádost rodičů integrovat do běžných tříd MŠ Kamenice. Ať už jde o děti zdravé či handicapované, naším posláním je všestranný rozvoj dětské osobnosti a vytváření přátelského prostředí, v němž se každé dítě cítí dobře.